Monday, February 14, 2011

Kad kawin ala katun

Dulu masa abang aku kawin tahun 2005, aku designkan dia punya kad kahwin, kira aku sponsor printing skali la. Waktu tu aku baru je lepas grad 1st degree, dan baru je keje beberapa bulan, so mampu la jugak nak sponsor dorang...

Tahun ni plak adik aku kawin. Dia pun mintak aku designkan dia punya kad kawin, nak ala-ala katun comel-comel... Tapi malangnya, tahun ni aku tak keje... Jadi tak dapat la nak sponsor bebanyak yek, dapat designkan kad jek, dia g cari tempat printing sendiri... Tgk la nanti kot ade rezeki lebih bleh carikan coklat ke pape nak masuk kat goody bag dia... Uhuh... Harap semoga angan-angan jadik kenyataan la..

Urghhhh...

Nasib baik la ada internet, leh carik katun cecomel tampal kat kad. Dan ada internet jugak untuk dapatkan brush cecomel utk guna kat Photoshop.. Sbenanye patutnye nak design kad & benda-benda grafik ni patut pakai Adobe Illustrator. Tapi dengan kemahiran yg tak seberapa nak terer nak guna AI tu, dan keadaan laptop yg tengah tenat tak leh nak install software pape dah, redha jek la pakai Photoshop yek...

Dan hasilnya.....



Hehe.... Comel tak?? Comel kan?? Heheh....


Tapi kan... agak-agak aku boleh kene saman tak sebab 'copy and paste' gambar kapel katun ni dari tenet ek??


Ni plak percubaan aku design banner guna Adobe Illustrator. Ni banner waktu Family Day keluarga aku sebelah mak, tahun lepas. Sama tarikh dengan hari lahir abah.. Hehe... Kalau ko ikut blog aku sbelum ni, ko tau la cerita pasal family day ni...





Hari ni hari lahir abah...

Happy birthday abah!
Semoga panjang umur, murah rezeki, diberi kesihatan yang baik, dan sentiasa dirahmati Allah k.
I love you so much!

3 comments:

dilazfamily said...

cantik.
jom join contest
http://mamaqiscontest.blogspot.com/2011/02/contest-muncung-paling-cun-habis.html

Mek Siam said...

Lupa nak cakap ngan Nina, last time my fren aso design gambar cartoon for her wedding card. She was a designer though.. so no issue,she drew herself. Nanti you let me know ya.. your blog ni theme / template hok mano satu. You ada CS?

ninazarina said...

kak idah, nina pakai template designer jek, pastu edit sendiri size n colour. nina bg copy template yg basic tu kat kak idah nak? bg la emel