Wednesday, May 6, 2015

Resepi pasta super duper senang

Jom cuba korang, resepi yg super senang n sedap ni. Dapat dari my hubby. Hehe.. Dia pulak, diajar oleh kenalan Danish. Lepas cuba resepi ni, memang kitorang dah tak beli dah sos spaghetti prego, kimball ke semua tu bagai... Haaa yang ni memang kompem sedap, sihat, fresh, mudah... 

Bahannya ( untuk 2 orang):
Pasta, apa2 jenis pun yg korang suka
5 biji tomato
3 ulas bawang putih
Sedikit minyak zaitun untuk menumis
Sedikit air
Oregano flakes
Parsley flakes
Garam

Aku guna flakes ni. Tak silap sebotol dalam rm8 kot? Dah hampir setahun gak beli. Masih banyak, walaupun aku agak kerap masak western. So pada aku, tak mahal la kan. 😁
Cara:
1) rebus pasta, letak sikit minyak supaya tak melekat.
2) tumbuk/cincang bawang putih.
3) tomato dipotong dadu, takyah kecik sangatla.. agak2 saiz 1.5x1.5x1.5cm ok dah.. Nak 2cm pun takpe 😄
4) panaskan minyak zaitun, tumis bawang putih sampai naik bau.

5) masukkan tomato, kacau2 sampai agak2 hancur. Tak perlu hancur sangat la... Boleh masukkan air nak bagi ada kuah sikit kan.
6) masukkan oregano, parsley, garam.

7) masuk pasta

Siap! Haaa camne? Sangat senang kan? 

Nanti aku share resepi pasta lain, yg pun super senang... N aku bagi lagi bonus dengan resepi salmon super duper yummy! 😜

Till then, daaaaaaa!

No comments: