Monday, September 12, 2011

encik ken masuk hospital



selepas 4 tahun bersama, encik ken kesayangan saya telah mula menzahirkan kemanjaannya.. uhukkk.. di hari saya huru-hara masuk sekolah semula, dia pun dengan tiba-tiba menambah huru-hara hari saya minta dibelai sama.. saya yang kosong tentang kereta terpaksalah menggunakan kuasa abang saya dari jauh untuk bercakap dengan foreman.. pertama kali tengok encik ken diangkat ke sana, dipindah ke mari, dibuka di sana, diganti di sini... sobsss~~~

tapi, hari ni juga saya dah berjaya menambah kosa kata dalam kamus kereta saya... hehe ^^ ... (erppppp, betul ke penggunaan 'kosa kata' tu?). saya dah dengar perkataan 'absorber', 'chambering screw', 'alignment & balancing', 'sport rim', 'tubeless tyre'... ahhhhh whatever... dan saya juga baru tahu yang di tepi tayar ada tercatat tarikh tayar tersebut dibuat! jadi, sebelum membeli tayar, sila pastikan tayar tersebut adalah tayar baru!

pesanan untuk diri saya ---> sila jangan langgar lampu kecil-kecil di sepanjang garisan tengah jalanraya ye.. kalau tak, nanti anda akan terpaksa melabur untuk dua tayar lagi ><... pesanan ni juga untuk perempuan-perempuan yang tak tahu tentang kereta seperti saya :p

sekian, selamat belajar tentang kereta, dan selamat memandu dengan betul juga... jangan cuma pandai 'memandu' ^^

No comments: