Monday, November 26, 2012

rasa macam tulis diari pulak

  1. Hari ni kandungan aku dah masuk minggu ke 36. Hari rabu ni dah ada temujanji dengan hospital kat sini untuk ultrasound lagi. Minggu depan temujanji dengan midwife. Oh yer... kat sini kalau mengandung, doktor tak berapa nak penting sangat nak dijumpanya. Yang lebih penting, pegi jumpa midwife. Diorang lebih pakar bab-bab mengandung ni...
  2. Setakat hari ni kaki dan tangan aku belum menunjukkan tanda-tanda membengkak / menggemuk / mengembang / memerah macam yang selalu orang mengandung kat Malaysia alami bila masuk 8 ke 9 bulan mengandung... Itu yang aku nampak kat kakak ipar aku, adik aku, sepupu aku, kawan-kawan aku sebelum ni la... Hidung aku pun belum mengembang dan memerah lagi... Harap-harap ini normal kat sini.
  3. Lagi 3 ke 4 minggu jer aku nak jadi mak dah....
  4. Bila jalan-jalan kat sini... Sebenarnya ramai jer lagi orang-orang putih yang pendek... Sebab bila jalan belakang diorang, aku tengok diorang tu tinggi sama jer dengan aku. Tapi ramai jugak yang tinggi melangit, siap kena tunduk bila masuk pintu yang tingginya standard 2100mm. Ko boleh bayangkan? Oh lagi satu... Aku beli diapers saiz newborn, tapi sekali bukak, saiznya macam saiz S kat Malaysia. Kesian kat anak aku nanti....
  5. Ingatkan bila mengandung dapatla aku puasa penuh tahun ni... Tapi sebenarnya sama jer... Aku ponteng 6 hari. Rasa macam nak puasa ganti, memandangkan waktu siang sekarang ni tengah sangat singkat.. Subuh 6.10 pagi, Maghrib 3.52 petang... Hoyeah!
  6. Kitorang tengah buat painting khat untuk digantung kat dinding rumah kami. Seronok! Lepas ni sure ada lagi painting-painting yang akan terhasil lagi... Biarla nampak tak berseni ke, tak cantik ke... Asalkan benda tu hasil tangan sendiri kan?
  7. Rasa sakit hati bila Adobe Photoshop dah expired... Autocad lagi 8 hari nak expired... Sketchup lagi 5 jam nak expired.... Hangin tau tak!!! Tolong la..... Siapa ada crack untuk MAC... Huuuuu.... Aku dah rindu nak buat semua tu.......
  8. Aku dah mula rindu kat hujan lebat, panas terik, keluarga, kawan-kawan... Aku dah mula rindu duduk bandar besar macam KL... Hurmmmmm...
  9. Checklist:
    • Beg nak bawak pegi hospital dah siap pack.
    • Bantal dan sarung tilam baby dah siap jahit.
    • Baju dan kelengkapan baby semua dah siap basuh.
    • Dah cuba masak macam-macam sejak duduk sini... Bihun kungfu, mi hailam, biskut batik, roti, donat, ondeh-ondeh, masak merah, tiga rasa, masak lemak, masak kari, sambal tumis, pancake, lempeng, jemput-jemput, spaghetti, masak halia, masak kicap, tomyam, paprik, goreng berempah, fruit tart, bubur kacang hijau, bubur pulut hitam, puding roti, puteri mandi, kuih sagu... banyak lagi la.... Rasa macam tak percaya jer aku masak semua tu... Terima kasih pada encik google. :)
    • Dalam kepala otak sebelum bersalin ni nak cuba buat cheese cake, carrot cake, cookies ala-ala famous amos, karipap, ketayap, rendang...
Sekian. Diari untuk hari ni.... Menyesal baca? Jangan salahkan aku. Tajuk dah jelas dah...

1 comment:

ila ni said...

sedihnya no. 8 tu..sekarang pukul 12.29pm & cuaca panas yang tak berapa nak terik di FRSB :)