Wednesday, December 5, 2012

Ultrasound




Ni mungkin ultrasound terakhir, mungkin juga kedua terakhir.. Sebabnya, next appoinment for ultrasound was set to be on 20th of December 2012 which is two days before the EDD. Kalau budak comel ni nak keluar lebih awal, so takde la ultrasound lagi kan... Minggu ni minggu ke 37. Berat baby is approximately 2.6 - 2.7 kg, as predicted by the midwife. Hebat tau midwife ni... Minggu lepas, dia estimate berat baby 2.4 kg. Caranya, dia cuma pegang-pegang perut aku je... Selang beberapa hari pastu, pergi ultrasound kat hospital... Bacaan berat baby sama dengan yang midwife anggarkan... Hebat kan...


Yang seronoknya, ultrasound kali ni kami dapat tengok budak comel ni dengan jelas! Alhamdulillah... Dia dah sempurna. Tinggal tunggu masa yang sesuai je untuk dia jumpa kami... :)


Tak sangka dah 9 bulan aku bawa ke sana ke mari makhluk Allah yang membesar dalam rahim aku. Terbayang waktu mak aku mengandungkan aku dulu. Macam ni la agaknya perasaannya. Lepas ni, InsyaAllah aku dapat rasa macam mana pula mak aku melahirkan aku dulu... Semoga Allah permudahkan kelahirannya nanti... Amin.




No comments: